Рекомендації науковців щодо прозорого формування бюджетів обговорили керівники громад Луганщини
10 травня відбулось онлайн-обговорення Рекомендацій та пропозицій щодо підвищення соціально-економічної ефективності функціонування громад Луганської області у воєнний час.
Аналітика підготовлена Світланою Гречаною, старшим науковим співробітником Луганської філії державної установи «Інститут економіко-правових досліджень імені В.К.Мамутова Національної академії наук України».
«Прозоре формування бюджетів громад є запорукою ефективного управління», – зауважила науковиця під час свого виступу.
Вчені презентували свою методологію розрахунку бюджетних процесів. Серед перелічених у документі ризиків: невизначеність системи контролю ефективності функціонування громади; відсутність офіційної статистичної бази; брак уніфікованої методики оцінки соціально-економічного розвитку під час війни; відсутність чіткої архітектури планувальних документів, не підготовленість до умов функціонування регіонів та територій під час війни.
А ще - як здійснювати оцінювання ефективності функціонування громади за альтернативною методикою; до старту запровадження муніципальної статистики використовувати показники виконання місцевих бюджетів та їх похідні показники; визначити перелік планувальних документів, типи проєктів та програм, що підлягають контролю ефективності.
У свою чергу, Ігор Куденко, директор Департаменту економічного розвитку та зовнішньоекономічної діяльності облдержадміністрації, зауважив про доцільність використання наданих рекомендацій.
«Прозоре формування місцевих бюджетів, чітке визначення їхньої дохідної та видаткової частин є запорукою ефективного урядування на рівні територіальних громад», - наголосив Ігор Куденко.
Окремі рекомендації щодо підвищення ефективності функціонування територіальних громад Луганської області передбачають оптимізацію структури управління територіальними громадами з метою підсилення повноважень структурних підрозділів, орієнтованих на реалізацію гуманітарних цілей, ретельне відстеження виконання дохідної частини місцевого бюджету для розуміння шансів, покращення чи секвестрування бюджету, напрацювання підходів до здійснення (за першої можливості після деокупації) об’єктивної і повної оцінки потенціалу територіальних громад.